Ana Maria Ţepordei

Lector universitar doctor

  • Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi
  • Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
  • Departamentul de Psihologie

Cursuri predate

  • Psihologia educaţiei
  • Orientare vocaţională
  • Genetica comportamentului uman

Domenii de interes

  • Cogniţie socială (stereotipuri şi atitudini)
  • Psihologia educaţiei (motivaţie şi performanţă, psihologie educaţională socială)
  • Reprezentări sociale
  • Comunicare şi stereotipuri/ atitudini
  • Genetică comportamentală

Proiecte

MEMBRU ÎN PROIECTE DE CERCETARE

Contact

  • Str. Toma Cozma, nr. 3, Iaşi, 700554
  • sala D314 (catedra de psihologie, etaj I, aripa dreaptă)
  • 0232-20 1301 (catedra de psihologie)
  • ana.tepordei@uaic.ro

Alte informaţii

Cărţi publicate

2016

Educaţia timpurie

Probleme şi soluţii

Copilaria timpurie, intervalul de la nastere si pina la implinirea virstei de 6-7 ani, reprezinta cea mai importanta perioada din viata copiilor. Acum dezvoltarea lor este foarte rapida, iar deficientele de invatare si cele psihocomportamentale pot fi mai usor depistate si remediate. Plecind de la aceste premise, autorii prezinta principalele repere ale educatiei timpurii, mijloacele educative, provocarile actuale si posibile solutii, precum si aspecte legate de activitatea cadrelor didactice. Solutiile propuse au drept scop o dezvoltare intelectuala si sociala armonioasa a copiilor, obtinerea unor performante scolare superioare, scaderea ratei esecului scolar si a abandonului. Volumul pune la dispozitia studentilor de la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie sau asistenta sociala si practicienilor din aceste domenii rezultatele celor mai recente cercetari, precum si noi directii de analiza.


Autori capitole

• Simona BUTNARU • Ciprian CEOBANU • Carmen CREŢU • Irina CRUMPEI • Constantin CUCOŞ • Versavia CURELARU • Georgeta DIAC • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin DÎRŢU • Violeta ENEA • Ovidiu GAVRILOVICI • Roxana GHIAŢĂU • Cornelia MĂIREAN • Andrei MARIAN • Gianina MASSARI • Mariana MOMANU • Daniela MUNTELE • Cristina NEAMŢU • Octavian ONICI • Constantin PETROVICI • Nicoleta POPA • Nicoleta ROGOZ • Dorina SĂLĂVĂSTRU • Elena SEGHEDIN • Camelia SOPONARU • Liliana STAN • Ana-Maria ŢEPORDEI • Nicoleta TURLIUC

2014

Dimensiunea lingvistică a stereotipurilor sociale

 

Având o abordare similară cu cea din sfera cogniţiei sociale, lucrarea de faţă are ca obiect analiza modului în care sunt transmise şi menţinute stereotipurile şi atitudinile sociale prin actele de comunicare socială. Demersul de cercetare este realizat în special pe baza instrumentului de analiză lingvistică propus de modelul categoriilor lingvistice (MCL, Semin şi Fiedler, 1988). Demersul poate fi privit din dublă perspectivă: conceptuală şi metodologică. Conceptual, am readus în centrul atenţiei importanţa proprietăţilor inferenţiale ale categoriilor lexicale. Metodologic, considerăm că utilizarea şi analiza MCL din perspectiva propusă de noi poate face din acesta un instrument de lucru mai productiv în vederea viitoarelor demersuri de analiză a discursului sau a producţiilor verbale în diferite contexte de comunicare reală.