Curriculum intercultural. Structură şi strategii de dezvoltare

 

„Lucrarea analizeaza posibilitati de transpunere a principiilor interculturalitatii in planul obiectivelor, continuturilor, metodologiei didactice, formelor de realizare si evaluare a educatiei in scoala.“

In ideea ameliorarii sanselor de acces la educatie pentru toti, cartea face o pledoarie pentru abordarea contextualizata a diversitatii culturale in educatie, pentru dezvoltarea la nivel local a unor oferte educationale specifice, adaptate particularitatilor culturale ale populatiilor scolare si organizatiilor scolare.
Lucrarea debuteaza printr-o analiza a conceptului de educatie interculturala, asa cum a fost lansat in SUA, in prima jumatate a secolului al XX-lea, identifica recomandari de politica educationala europene si romanesti care incurajeaza abordarea diversitatii culturale in educatie, descrie conceptul de curriculum intercultural sub aspectul structural al obiectivelor, continuturilor, metodologiilor si formelor de realizare si evaluare, si profilului abilitatilor formatorului intercultural.
Ultima parte a lucrarii ofera sugestii actionale pentru actuali si viitori profesori interesati de problematica dezvoltarii curriculumului intercultural la nivel local, sub forma infuzarii de experiente de invatare interculturale, in disciplinele traditionale, a conceperii unor discipline optionale si a elaborarii unor proiecte educationale.