Personalitate, motivaţie şi performanţă academică

 

In domeniul psihologiei personalitatii, multitudinea de paradigme, teorii, modele prezentate in monografii, cursuri ori articole, rezultatele unor studii cantitative sau calitative, realizate cu o mare varietate de instrumente, mai vechi sau mai noi, este deseori deconcertanta chiar si pentru persoanele avizate. Aceasta carte isi propune sa fie un instrument util pentru intelegerea adecvata a celor mai relevante caracteristici ale personalitatii si ale motivatiei care faciliteaza obtinerea performantelor academice. In prima parte a lucrarii au fost vizate teorii clasice si moderne din sfera psihologiei personalitatii si a motivatiei, prezentate structurat si analizate din perspectiva gradului lor de relavanta stiintifica. Pregatita de aceste clarificari teoretice si metodologice, partea a doua a lucrarii a avut o miza aplicativa mai pronuntata, fiind prezentate rezultatele unor studii empirice, care, prin complementaritatea lor au vizat sa identifice o tipologie a structurilor de personalitate ale studentilor, sa clarifice rolul factorilor rnotivationali in perforrnanta academica si sa evidentieze aportul inteligentei si constiinciozitatii ca dimensiuni predictive ale performantei academice.