Cărţi publicate de Andrei Cosmovici

1999

Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice

 

Realizată în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, cu colaborarea unui grup de cadre didactice de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Al.I. Cuza” Iaşi, lucrarea cuprinde un pachet de zece unităţi de curs, delimitate în consens cu programele de pregătire în vederea examenelor de definitivare şi grade didactice.

1998

Psihologie școlară

 

Este evidenta necesitatea ca tinarul care paseste pentru prima oara pragul unei scoli, in calitate de profesor, sa fie un bun cunoscator al problemelor psihologice inerente instruirii si educarii scolarilor. Psihologia cotidiana, insusita de fiecare dintre noi prin experienta sociala, nu e suficienta pentru a-l face constient de lacunele perceptiei copiilor si de dificultatile intelegerii unui text stiintific. Lucrarea vrea sa informeze si sa incite, astfel incit, prin efort independent, fiecare sa poata discerne si afla. Talentul si practica la catedra devin cu adevarat performante atunci cind si fundamentul teoretic este solid.

Titlu: Psihologie generală
Editura: Polirom
Anul apariţiei: 1996

Descriere:
Pregatirea psihologica in invatamintul universitar incepe cu un curs de Psihologie generala (uneori intitulat Introducere in psihologie), constituind baza oricarei initieri in acest domeniu. La noi in tara au fost rareori editate asemenea cursuri, iar cele aparute inainte de 1990 sint influentate de marxism. De aceea, profesorul Andrei Cosmovici si-a conceput cursul ca o sinteza a cercetarilor din ultimii ani, oferind totodata datele fundamentale, formularea principalelor legi ale acestei stiinte.

Titlu: Psihologie şcolară
Editura: Polirom
Anul aparitiei: 1998

Descriere:
Este evidenta necesitatea ca tinarul care paseste pentru prima oara pragul unei scoli, in calitate de profesor, sa fie un bun cunoscator al problemelor psihologice inerente instruirii si educarii scolarilor. Psihologia cotidiana, insusita de fiecare dintre noi prin experienta sociala, nu e suficienta pentru a-l face constient de lacunele perceptiei copiilor si de dificultatile intelegerii unui text stiintific. Lucrarea vrea sa informeze si sa incite, astfel incit, prin efort independent, fiecare sa poata discerne si afla. Talentul si practica la catedra devin cu adevarat performante atunci cind si fundamentul teoretic este solid.