Portret de absolvent

Rolul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale educaţiei în
formarea şi dezvoltarea personală şi profesională.

Prof. Gabriela Conea

  • Profesor de Informatică, Colegiul Național Iași
  • Inspector pentru Proiecte Educaționale, Inspectoratul Școlar Județean Iași
  • Facultatea absolvită:
    • Facultatea de Informatică, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Specializarea: Informatică , promoția 1992
  • Masterul absolvit:
    • UAIC, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Specializarea: Politici şi management în educaţie, promoția 2018
Facultatea, în formarea şi dezvoltarea mea personală şi profesională, a avut un rol de câmp energetic cu transmisii multiple

Profesor de informatică la Colegiul Naţional Iași, metodist, mentor, inspector școlar pentru proiecte educaţionale… Ce poţi să îţi mai dorești după aproape un sfert de secol de activitate la catedră, acompaniată de reușitele elevilor la olimpiade și concursuri, la examene școlare sau ale vieţii? Străduindu-mă să fac învăţarea accesibilă și vizibilă, chiar dacă din exterior părea că am o carieră împlinită, era un gol care trebuia acoperit, iar acest fapt a fost posibil redevenind studentă, stând din nou în amfiteatru, ca masterand la specializarea ”Politici și Management în Educaţie”, demonstrând că pentru mine învăţarea pe tot parcursul vieţii nu e doar o lozincă, ci un crez.

De formaţie tehnică, orientată spre partea realistă, translaţia către Facultatea de Psihologie printr-un master la zi, alături de proaspeţi absolvenţi ai facultăţii de profil sau de directori de școli din diferite judeţe, a fost ca un exerciţiu pe bârnă: simţeam privirile, simţeam așteptările și nu aveam voie de niciun dezechilibru. Responsabilitatea cea mai mare a fost aceea de a nu mă lăsa ameţită de succes sau eșec, de a-mi păstra mereu luciditatea și echilibrul pe care cei din jur îl așteptau, printr-un continuu update.

Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei în formarea şi dezvoltarea mea personală şi profesională a avut un rol de câmp energetic cu transmisii multiple, generând greutate pe responsabilitate și adaptare la tendinţe, reprezentând centrul în care am reușit și mi-am validat continuu potenţialul și abilităţile personale, cofirmându-mi că pot crește fără limite. Am reușit să cresc profesional, să cresc activităţi, să cresc echipe așezate pe acţiuni multiple pentru că profesorii ne-au oferit cursuri bine alese, care m-au ajutat să descopăr și să adopt noi instrumente de lucru: jurnale de reflecţie, SPSS pentru Știinţe ale Educaţiei, chestionarul stilurilor de învăţare. Am interiorizat mai bine politicile educaţionale de promovare a talentelor și creativităţii, medierea conflictelor, biasurile cognitive, etica și dilemele, comunicarea, importanţa particularităţilor de interculturalitate, managementul financiar. Abordările de la disciplina ”Dezvoltarea mediilor virtuale în educaţie” parcă au fost o premoniţie, pregătindu-ne atât de bine pentru perioada pandemică la care nimeni nu se gândea.

În cei doi ani de masterat am avut multe proiecte de suflet, dar lucrarea de disertaţie ”Implementarea proiectelor cu finanţare europeană la nivelul instituţiilor educaţionale: particularităţi și bariere”, coordonată de dna Conf. Univ. Dr. Irina Manolescu, rămâne un punct de referinţă, bazat pe analiza generaţiilor de programe cu finanţare europeană implementate în perioada 2007 – 2017 în instituţiile educaţionale ieșene.

Prin absolvirea acestui program de masterat am încheiat o etapă în drumul cunoașterii, astfel încât, mai târziu, înţelegerea sinelui și a celolalţi să intre într-un puzzle al experienţei, ca motiv de reflecţie la ce aș putea proiecta pentru încă un sfert de secol din viaţă.