Portret de absolvent

Rolul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale educaţiei în
formarea şi dezvoltarea personală şi profesională.

Mădălina-Elena Dominte

  • Psiholog clinician, Psihoterapeut cognitiv-comportamental
  • Facultatea absolvită:
    • UAIC, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Specializarea: Psihologie , promoția 2019
  • Masterul absolvit:
    • UAIC, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Specializarea: Psihologie clinică şi psihoterapie, promoția 2021

Alegerea facultăţii de psihologie a fost pentru mine o decizie luată încă de la începutul liceului, când mi-a fost clar că mi s-ar potrivi să lucrez în domeniul știinţelor socio-umane, să interacţionez direct cu oamenii. Încă de atunci am considerat că a fi psiholog este o profesie nobilă, esenţială în societate, pentru că pe acesta îl preocupă bunăstarea oamenilor din jurul său, lucru de care uităm deseori în fuga noastră zilnică de a atinge cât mai multe obiective.

Dacă iniţial viziunea mea asupra psihologului era cea clasică, a omului așezat în fotoliu ce îl ascultă pe cel care stă întins pe canapea și își povestește firul vieţii, urmarea cursurilor acestei facultăţi m-a făcut să am o viziune mult mai amplă și realistă asupra a ceea ce presupune acest domeniu de activitate. Diversitatea obiectelor de studiu abordate în cei 3 ani de facultate m-a determinat să înţeleg faptul că psihologia este utilă nu numai în tratamentul tulburărilor psihice, ci și în munca pe care o desfășurăm, în relaţiile pe care le avem cu ceilalţi, în diferite domenii de activitate precum transporturi, apărare, resurse umane și mai ales în viaţa personală, de zi cu zi, a fiecărui om. Treptat, acumulând cunoștinţe de la cursurile și seminariile la care am participat, am înţeles cu ce se ocupă fiecare ramură a psihologiei, ceea ce m-a ajutat să fac o alegere cu privire la traseul pe care să-l parcurg după absolvire. Pe lângă aceste informaţii, am acumulat multe cunoștinţe legate de cercetarea psihologică, iar acestea mi se par esenţiale, pentru că astfel am învăţat cum să citesc un studiu știinţific, cum să îl interpretez, cum să îmi extrag informaţiile utile din acesta și, cel mai important, cum să fac distincţia între știinţă și pseudoștiinţă în psihologice. Chiar dacă am ales să fiu practician, activitatea mea este strâns legată de domeniul cercetării, pentru că deseori mă îndrept către bazele de date cu studii atunci când am nevoie de cunoștinţe suplimentare pentru activitatea mea.

Parcursul meu de după absolvire a fost să urmez și cursurile de master în psihologie clinică și psihoterapie, în paralel cu un loc de muncă la un ONG din domeniu. Pentru mine decizia aceasta a fost una ușor de luat, dar îmi dau seama cât de mare poate fi nedumerirea studenţilor cu privire la alegerea domeniului în care să activeze. Ceea ce le recomand acestora, pentru că și pe mine m-a ajutat, este să se implice cât mai mult în activităţile de voluntariat în diferite domenii ale psihologiei, pentru a-și completa cunoștinţele dobândite la cursuri și seminarii. Facultatea noastră încurajează studenţii să participe la astfel de activităţi prin susţinerea asociaţiilor studenţești care implementează diverse proiecte de voluntariat, foarte ofertante și interesante. Un proiect în care am activat în cadrul unei asociaţii studenţești m-a făcut să-mi dau seama nu doar că voi continua în domeniul psihologiei clinice, dar că mă voi dedica lucrului cu copiii, ceea ce fac în continuare cu pasiune, în cadrul propriului cabinet psihologic. Prin urmare, recomand tuturor viitorilor și actualilor studenţi să beneficieze la maxim de toate informaţiile oferite de Facultatea noastră, pentru că ea ne oferă instrumentele necesare pentru a porni la drum în acest domeniu vast și extrem de deosebit pe care îl reprezintă psihologia! 🙂