Cărţi publicate de Adrian Vicenţiu Labăr

Pagină personală

2022

Metode cantitative de cercetare

Designuri şi aplicaţiii în ştiinţele sociale

Volumul de fata abordeaza toate aspectele cercetarii stiintifice in psihologie, de la alegerea problemei de cercetare si stabilirea ipotezelor la stabilirea designului, colectarea datelor, interpretarea acestora si explicarea in detaliu a modalitatii corecte prin care cercetatorii pot disemina rezultatele in comunitatea stiintifica si catre publicul larg.

Cele 32 de capitole, structurate in sapte parti, prezinta si analizeaza toate aceste etape, fiind un ghid complet pentru realizarea studiilor empirice cantitative. Cartea le este utila atat cercetatorilor, cat si studentilor din domeniile psihologie, stiintele educatiei, sociologie si asistenta sociala, masteranzilor, doctoranzilor sau profesorilor in proces de formare continua.


Autori capitole

• Octav Sorin CANDEL • Mihai Curelaru • Loredana DIACONU-GHERASIM • Violeta ENEA • Andrei HOLMAN • Andrei-Vicenţiu LABĂR • Alexandra MAFTEI • Cornelia MĂIREAN • Nicoleta-Laura POPA • Simona POPUŞOI • Mihail-Radu ROBOTĂ • Alexandra ZANCU

2021

Formarea pentru cariera didactică

Demersuri teoretice şi empirice

Lucrarea abordează următoarele teme: perspective psihologice ale formării profesorilor, dezvoltarea personală și dezvoltarea profesională a profesorilor; metodologia instruirii; aspecte etice ale profesiei didactice; personalitatea studentului viitor profesor; atitudini, emoții, sentimente în profesia didactică.

«Problematica formării corpului profesoral este intrinsec legată de avansul și reformarea educației, la nivel de proiecție instituțională și de derulare procesuală. Nu putem să vorbim despre calitate în educație dacă nu-i punem în discuție pe cei care o realizează, o produc, o dirijează.
În acest sens, volumul de față are drept obiectiv descifrarea câtorva dimensiuni și piste, prezente sau dezirabile, ale formării pentru cariera didactică. Realizată de către membri ai departamentelor de pregătire a profesorilor, cu experiență relevantă și recunoscută în acest domeniu, lucrarea oferă o panoplie de direcții polimorfe ca perspective teoretice, empirice, strategice, previzionale, dar unite prin „obiectul” de interogație: formarea inițială și continuă a profesorului.
Prezentul volum reprezintă o radiografiere de etapă a statutului profesoral, cu speranța de a prefigura unul mai bun, mai înalt, mai profesionist, pe care ni-l dorim cu toții în educația românească.»

Constantin Cucoș


Autori capitole

• Carmen CREŢU

2019

Cum gândim în viaţa de zi cu zi

 

De ce există o specificitate a demersurilor cognitive cotidiene în raport, de pildă, cu cele din știință? Pentru că, în multe cazuri, indivizii ignoră legile elementare ale logicii, mînați de dorințe și emoții. Oamenii ajung uneori să creadă lucruri absurde, să-și construiască facil convingeri eronate, să-și schimbe fără motiv opinii întemeiate, să ia decizii hilare. În fiecare capitol, autorii caută să explice de ce gîndirea „omului de pe stradă” este automată, stereotipică, emoțională, instinctivă și numai rareori analitică, logică și așezată.

Prin această explorare a unora dintre cele mai subtile și mai spectaculoase mecanisme psihice, cititorul are prilejul să se familiarizeze cu teme captivante din psihologia socială a ultimelor decenii.


Autori capitole

• Ştefan BONCU • Mihaela BOZA • Octav-Sorin CANDEL • Laura CIOCHINĂ-CARASEVICI • Ciprian CEOBANU • Irina CRUMPEI-TANASĂ • Oana DĂNILĂ • Loredana DIACONU-GHERASIM • Cătălin-Mircea DÎRŢU • Violeta ENEA • Florin FRUMOS • Andrei HOLMAN • Adina KARNER HUŢULEAC • Adrian-Vicenţiu LABĂR • Andrei-Lucian MARIAN • Cornelia MĂIREAN • Daniela MUNTELE HENDREŞ • Dorin NASTAS • Emilia PASCAL • Nicoleta Laura POPA • Simona POPUŞOI • Mihail-Radu ROBOTĂ • Camelia SOPONARU • Maria Nicoleta TURLIUC • Ana-Maria ŢEPORDEI • Daniela Victoria ZAHARIA

2009

Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice

Ediţia a III-a

Actualizata in conformitate cu noua tematica pentru perfectionarea cadrelor didactice, editia a treia a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si sapte de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitate culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in elaborarea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.

2008

Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice

Ediţia a II-a revăzută şi adăugită

Actualizată în conformitate cu noua tematică pentru perfecţionarea cadrelor didactice, editia a doua a Psihopedagogiei pentru examenele de definitivare si grade didactice contine douazeci si cinci de capitole ce trateaza subiecte precum calitatea in educatie, educatia in societatea moderna, perspectiva epistemologica asupra pedagogiei si curriculumului scolar, succesul si insuccesul scolar sau educatia pentru diversitatea culturala. Fiecare capitol este conceput intr-o maniera interactiva si include teme si intrebari care evidentiaza aspectele esentiale ale problematicii abordate. Lucrarea este un suport indispensabil profesorilor atit in pregatirea pentru examenele de definitivare si grade didactice, cit si in pregatirea lectiilor, intocmirea unor materiale didactice sau a unor referate de specialitate.

Titlu: Ghid pentru cercetarea educaţiei
Autori: Liviu Antonesei, Adrian Vicenţiu Labăr, Nicoleta Laura Popa
Editura: Polirom
Anul apariţiei: 2009
ISBN: 978-973-46-1279-6

Descriere. „Nu propunem un «tratat» sofisticat privind cercetarea educatiei, ci un «manual» elementar. Nu originalitatea a fost principala noastra preocupare, ci utilitatea, asa cum s-a conturat aceasta in experienta noastra didactica si de cercetare. Am structurat lucrarea urmind logica cercetarii, de la depistarea problemei si formularea ipotezelor de lucru pina la redactarea raportului de cercetare, si am incheiat cu o sinteza privind notiunile teoretice si aplicative de SPSS. Publicul vizat este alcatuit din studentii si masteranzii de la sectiile de psihologie, stiintele educatiei si psihopedagogie, cercetatori debutanti, profesori, asistenti sociali si psihopedagogi scolari.” (Liviu Antonesei)

   

Titlu: SPSS pentru ştiinţele educaţiei. Metodologia analizei datelor în cercetarea pedagogică
Autor: Adrian Vicenţiu Labăr
Editura: Polirom
Anul apariţiei: 2008
ISBN: 978-973-46-1148-5

Descriere. Conceputa ca un ghid de utilizare a pachetului de programe statistice SPSS, lucrarea prezinta metodologia analizei datelor specifice stiintelor educatiei. Descrierea fiecarei tehnici de calcul contine o prezentare generala, conditiile ce trebuie indeplinite pentru aplicarea tehnicii respective, exemple si exercitii, precum si interpretarea outputului obtinut in SPSS. SPSS pentru stiintele educatiei se adreseaza studentilor si cercetatorilor din cimpul educational, dar si celor din domenii conexe precum psihologia, sociologia si marketingul.

   

Pagină personală