Decanat
Consiliul Facultăţii
psih.consiliu[at]uaic.ro
Componenţa Consiliului
Cadre didactice – Membri
- Prof. dr. Ştefan BONCU– Decanul Facultăţii
- Conf. dr. Mihaela BOZA
- Conf. dr. Simona BUTNARU– Prodecan
- Prof. univ. dr. Marius-Ciprian CEOBANU– Directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic
- Conf. dr. Florin Vasile FRUMOS
- Prof. dr. Alois GHERGUŢ– Directorul Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei
- Prof. dr. Andrei Corneliu HOLMAN– Directorul Departamentului de Psihologie
- Lect. univ. dr. Andrei Lucian MARIAN
- Conf. univ. dr. Gianina Ana MASSARI
- Conf. univ. dr. Cornelia MĂIREAN– Prodecan
- Prof. dr. Nicoleta-Laura POPA
- Lect. univ. dr. Simona Andreea POPUȘOI
- Conf. dr. Camelia SOPONARU– Prodecan
Cadre didactice – Membri Supleanți
Studenți – Membri
- Grasu Ioana-Dumitriţa (student licenţă Stiinte ale educatiei)
- Antici Patricia-Mădălina (student licenţă Psihologie)
- Iacob Carmen-Gabriela (student Master, IF)
- Huţul Tudor Daniel (doctorand)
- Liliana-Graţiela TIENHOVEN– Administrator şef
- Georgiana SIMINICEANU– Secretar şef
Departamentele facultăţii:
Departament Psihologie
Componenţă
Cadre didactice titulare și Cercetători științifici
Cadre didactice – consultanţi şi/sau asociaţi
Prezentare
Continuatoare a unor valoroase tradiţii ştiinţifice şi didactice – legate de numele unor înaintaşi iluştri, M. Ralea, V. Pavelcu, şi de activitatea deosebită a dascălilor, recunoscuţi şi apreciaţi de zeci de generaţii de studenţi, Stela Teodorescu, Andrei Cosmovici, Tiberiu Prună, Adrian Neculau, Constantin Logofătu, Tiberiu Rudică, – actuala catedră de psihologie s-a impus prin adaptarea rapidă şi flexibilă la realitatea academică românească postdecembristă.
|
|
O atenţie specială este acordata şi disciplinelor conexe – informatică şi statistică cu aplicaţii în psihologie – necesare unei pregătiri riguroase în domeniul cercetării psihologice, aplicative sau fundamentale. Un obiectiv la fel de important îl constituie cercetarea ştiinţifică şi editarea susţinută de lucrări destinate studenţilor, dar şi cercetărilor originale. De altfel, manualele universitare cât şi cele pentru liceu, elaborate în facultatea noastră, au deja statut şi recunoaştere naţională. Două colecţii, Psihologie şi Psihologie aplicată, publicate la editura Polirom, în care au apărut peste cincizeci de volume, asigură materiale didactice pentru majoritatea direcţiilor de studiu.
În domeniul psihologiei sociale, rezultatele acestui efort se bucură nu doar de recunoaştere ştiinţifică naţională (acordarea de către CNCSIS a titlului de centru de excelenţă colectivului profesorilor ieşeni), ci şi europeană.
Derularea de proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul construcţiei instituţionale şi intervenţiei în varii domenii (persoane defavorizate, violenţa în şcoli, consumul de droguri, medierea conflictelor, diagnosticul şi orientarea vocaţională, formarea funcţionarilor publici, etc.), identificarea direcţiilor de cercetare în psihologia românească contemporană şi problematica vastă a câmpului social (sărăcia, grupurile minoritare, puterea, devianţa etc.) s-au constituit în direcţii majore de implicare şi contribuţie a membrilor catedrei. Fondurile obţinute din aceste proiecte stau în bună parte la baza infrastructurii moderne a Facultăţii (laboratoare, reţea informatică, biblioteci de catedră).
În cadrul Facultăţii funcţionează o structură de cercetare unică în domeniul ştiinţelor socio-umane româneşti: baza comună pentru utilizatori multipli (B.C.U.M.). Catedra de Psihologie este, la iniţiativa profesorului Adrian Neculau, realizatoarea unui periodic de specialitate Psihologia socială (buletinul Laboratorului de psihologie socială) – şi susţinătoare a două masterate de profil: Relaţii umane şi comunicare şi Analiză şi intervenţie în grupuri şi organizaţii.
Posturi vacante
Anunţ privind posturile vacante pentru anul universitar 2024-2025
24_25_lista_posturi_didactice_psihLink‐ul pentru interviu va fi anunţat ulterior, după centralizarea documentelor trimise de către candidaţii interesaţi.
Adrese Utile
- Departamentul de Psihologie din cadrul Facultăţii de Psihologie si Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj
- Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
- Departamentul de Psihologie din cadrul Facultăţtii de Sociologie şi Psihologie, Universitatea de Vest din Timisoara
- Facultatea de Psihologie din cadrul Universitaţii „Ovidius” Constanta
- Asociatia de Psihologie Industriala si Organizationala
- Asociatia de Psihologia Sanatatii din România
Contact
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi
Str. Toma Cozma nr. 3, 700554 – IAŞI
E-mail:
- deppsih@uaic.ro (doar pentru activităţi de cercetare);
- secretariat.fpse@uaic.ro (pentru activităţi didactice/secretariat)
Departamentul Ştiinţele Educaţiei
Componenţă
Cadre didactice titulare
Cadre didactice – consultanţi şi/sau asociaţi
Direcţii
Scurt istoric
Una din catedrele de bază ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei precum şi a învăţământului superior de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” este Catedra de Pedagogie. Este o catedră cu o îndelungată experienţă academică, cu frumoase tradiţii ale creaţiei ştiinţifice şi formativ-pedagogice, activitatea ei fiind ilustrată de personalităţi remarcabile ca S. Bărnuţiu, C. C. Dumitrescu-Iaşi, Ion Găvănescul, Şt. Bârsănescu, C. Narly, S. Găină, G. Văideanu, S. Obreja-Cernichievici, I. Roman, ş.a…
Obiective şi direcţii de activitate
În prezent, activitatea învăţământului pedagogic la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” se desfăşoară pe două direcţii principale, unite între ele:
- Cea din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, cu două subdiviziuni: a) în cadrul secţiei de Pedagogie, având ca obiective centrale pregătirea specialiştilor în domeniul ştiinţelor educaţiei; b) în cadrul secţiilor de Psihologie şi de Psihopedagogie specială, asigurând formarea didactică şi pedagogică a viitorilor profesori din respectivele domenii.
- Cea din cadrul celorlalte facultăţi şi secţii din universitate, satisfăcând cerinţele de pregătire pedagogică a viitorilor profesori din diversele domenii şi ramuri de specialitate ale învăţământului gimnazial, liceal, general şi profesional, etc. Pe de altă parte, pregătirea studenţilor în domeniul ştiinţelor educaţiei are în vedere şi iniţierea lor în eforturile de dezvoltare teoretică şi practică ale ştiinţelor educaţiei. În funcţie de rezultatele obţinute de ei în acest sens, aceştia vor avea posibilitatea să fie selecţionaţi în unităţile de cercetare pedagogică precum şi în alte unităţi ale creaţiei ştiinţifice. Şi structura disciplinelor de învăţământ din planurile facultăţilor este variată, consistentă iar cuprinderea lor pe ani de studii este ordonată după criteriile şi cerinţele unei pregătiri dintre cele mai moderne.
Premise
Specializarea Psihopedagogie specială este introdusă în oferta Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei începând cu anul 1990 (de menţionat că în perioada 1990-1997, alături de specializarile psihologie şi pedagogie, s-a aflat în oferta Facultăţii de Filozofie. După înfiinţarea Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, în anul 1997, specializarea Psihopedagogie specială a cunoscut o dezvoltare continuă, actualmente fiind una din cele mai reprezentative direcţii de studiu solicitate de studenţi.
Misiunea programului de studiu
Programul de studii Psihopedagogie specială din cadrul Facultaţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei îşi asumă misiunea de a pregăti profesionişti de înaltă ţinută pentru învaţamântul special şi învăţământul incluziv din ţara noastră sau pentru diverse categorii de servicii educativ-terapeutice şi recuperativ-compensatorii adresate persoanelor cu nevoi speciale, specialişti capabili să contribuie la ridicarea prestigiului profesiei şi la dezvoltarea cercetării în domeniul ştiinţelor educaţiei şi al educaţiei speciale, la nivelul celor mai prestigioase facultăţi de profil din ţară şi din străinătate.
Obiective şi direcţii de activitate
Psihopedagogia specială este o specializare care se adresează unui sector distinct al pieţei forţei de muncă, pregătind specialişti cu studii universitare şi statut de cadre didactice pentru instituţii şcolare specializate în activităţi cu copii/elevi care prezintă cerinţe speciale determinate de deficienţe/dizabilităţi psihice/intelectuale, senzoriale (vizuale sau auditive), neuro-psiho-locomotorii, tulburări de limbaj, dificultăţi de învăţare, tulburări de comportament, tulburări emoţionale, persoane aflate în dificultate datorită absenţei suportului familial, prezenţei unor tulburări/afecţiuni cronice (HIV/SIDA, procese degenerative, tulburări metabolice etc.) sau lipsei resurselor de subzistenţă care afectează în mod evident calitatea vieţii acestora.
De asemenea, absolvenţii acestei specializări pot desfăşura activităţi variate de diagnoză, terapie, recuperare şi integrare socială în cadrul diferitelor structuri publice/guvernamentale de asistenţă şi ocrotire a copiilor/persoanelor cu nevoi speciale (centre şi servicii specializate care privesc protecţia şi asistenţa socială a copiilor sau a adulţilor cu nevoi speciale) sau în cadrul organizaţiilor neguvernamentale (ONG-uri) care oferă variate servicii pentru copii cu deficienţe mintale, bolnavi cronici, tulburări din spectrul autist, sindromul Langdom-Down, SIDA/HIV, ADHD, boli metabolice etc.
Caracterul preponderent aplicativ al disciplinelor din programul de pregătire stimulează şi facilitează o bună colaborare cu instituţiile de specialitate de pe raza municipiului şi judeţului Iaşi, din zona Moldovei, din ţară şi din străinătate (parteneriate cu şcoli speciale, ONG-uri, instituţii locale, universităţi din spaţiul european etc.). Pentru aprofundarea domeniului şi parcurgerea unor etape superioare de profesionalizare, la finalul ciclului de licenţă, absolvenţii se pot înscrie la programul de masterat „Diagnoză şi intervenţie la persoane cu cerinţe speciale” (un program unic la nivel naţional şi primul de acest tip din ţară).
Posturi vacante
Anunţ privind posturile vacante pentru anul universitar 2024-2025
24_25_lista_posturi_didactice_stedLink‐ul pentru interviu va fi anunţat ulterior, după centralizarea documentelor trimise de către candidaţii interesaţi.
Adrese utile
- Facultatea de Sociologie şi Psihologie, Universitatea de Vest, TIMIŞOARA
http://www.socio.uvt.ro - Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea BUCUREŞTI
http://fpse.unibuc.ro/ - Facultatea de Psihologie si Ştinţe ale Educaţiei, Universitatea Babes-Bolyai CLUJ
https://dse.psiedu.ubbcluj.ro/ - Asociatia de Psihoterapia Familiei cu a Cuplului-Iasi
https://bit.ly/3ciYxBK - The International Institute for the Advanced Studies of Psychotherapy and Applied Mental Health
http://psychotherapy.psiedu.ubbcluj.ro/
Contact
Contact
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi
Str. Toma Cozma nr. 3, 700554 – IAŞI
E-mail:
- depsted@uaic.ro (doar pentru activităţi de cercetare);
- secretariat.fpse@uaic.ro (pentru activităţi didactice/secretariat)
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic
Anunţ privind programul DPPD
- Regulament de organizare şi funcţionare al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.)
- Metodologia proprie de organizare a programelor de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică
19.07.2019 | Eliberare acte de finalizare cursuri de Nivel I şi Nivel II postuniversitar |
Programe organizate în cadrul D.P.P.D.
Modul postuniversitar
Nivelul 1
Nivelul 2
Nivelul 1 postuniversitar
Anunț Cursuri Postuniversitare de Nivelul I
Departamentul pentru pregătirea personalului didactic organizează, în anul universitar 2024 – 2025, în regim postuniversitar cursuri de profesionalizare didactică generală, organizate în conformitate cu O.M. 3850/2.05.2017 modificat prin OMEN 4129-16.07.2018, pentru absolvenţii de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă, care nu au urmat aceste cursuri în timpul facultăţii.
Dosarul de înscriere cuprinde:
- cererea de înscriere, declaraţia de acord de prelucrare a datelor şi chestionarul completate
- cartea de identitate – în original și copie;
- certificatul de naştere și de căsătorie (în cazul schimbării numelui) – în original și copie;
- adeverinţă medicală care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori de alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie;
- diploma de licenţă însoţită de supliment – în original și copie sau adeverinţa de licență (pentru absolvenții promoției 2024) – în original și copie;
- adeverință cu disciplinele corespunzătoare modulului pedagogic (în cazul în care o parte dintre acestea au fost parcurse în timpul anilor de licență) – în original;
- dosar plic
Cetăţenii români, ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană cu diplomele de licenţă obţinute în străinătate vor aduce următoarele acte:
- cererea de înscriere, declaraţia de acord de prelucrare a datelor;
- cartea de identitate – în original și copie;
- certificatul de naştere – în original și copie;
- certificatul de căsătorie (în cazul schimbării numelui) – în original și copie;
- atestatul de echivalare sau recunoaştere pentru diplomele de licenţă obţinute în străinătate de către cetăţenii români, ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană – în original și copie;
- atestatul de echivalare sau recunoaştere pentru diplomele de master obţinute în străinătate de către cetăţenii români, ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană – în original și copie;
- scrisoarea de acceptare la studii pentru cetăţenii statelor terţe;
- certificatul de competenţă lingvistică de nivel C1, eliberat de instituţiile de învăţământ acreditate care organizează cursul pregătitor pentru învăţarea limbii române, în cazul candidaţilor care nu prezintă acte de studii eliberate de unităţi/instituţii de învăţământ din România sau din străinătate cu predare în limba română;
- certificatul însoțit de foaia matricolă care atestă absolvirea cursurilor corespunzătoare Nivelului I – în original și copie,
- certificatul medical care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori de alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie;
- dosar plic
Calendarul înscrierilor:
Activitatea | Intervalul | |
---|---|---|
Înscriere: |
depunerea dosarului cererea de înscriere şi acordul de prelucrare a datelor se găsesc la adresa: https://www.psih.uaic.ro/wp-content/uploads/formulare_admitere_niv_1.pdf Candidaţii sunt rugaţi să respecte cu stricteţe perioada de înscriere şi intervalul orar. Nu se pot face înscrieri in alte intervale. |
16 septembrie – 27 septembrie 2024, luni – vineri, între orele 13 – 15 sala D 208 (corp D parter) |
Admiterea: |
pe baza evaluării interviului / răspunsurilor la chestionar – nu este necesara prezenta candidaților |
28-29 septembrie 2024 |
Finalizarea înscrierilor: |
– completarea contractului, – dovada achitării taxei de 1000 lei (parte din taxa de școlarizare). Taxa se achită numai începând cu data de 1 octombrie 2024 Persoanele care doresc factură trebuie să încheie contractul în ziua efectuării plăţii. Nu se pot face facturi la o data ulterioară. Persoanele care au promovat o parte din discipline în timpul anilor de studii vor avea stabilită valoarea taxei de şcolarizare în funcţie de disciplinele parcurse anterior. Achitarea taxei se poate face la oricare unitate BRD precizând că plata se face pentru Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi cod RO68BRDE240SV89534452400, zona: Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic cod 2210, forma de învăţământ: postuniversitar cod 06, taxa de şcolarizare cod 31 |
Vor fi aduse în intervalul 1-4 octombrie 2024, in format fizic (personal). între orele 13 – 15, la sala D 207 (secretariat DPPD), următoarele:
· contractul în dublu exemplar, · dovada achitării taxei
|
Candidaţii care nu transmit aceste documente în termenul precizat pierd locul obţinut.
Taxa totală corespunzătoare cursului este de 1750 lei.
Repartizarea taxei pe fiecare disciplină a modulului, este următoarea:
- Pedagogie I : 250 lei
- Pedagogie II : 250 lei
- Psihologia educaţiei: 250 lei
- Instruire asistată de calculator: 100 lei
- Managementul clasei de elevi: 150 lei
- Didactica specializării: 250 lei
- Practica pedagogică în învățământul preuniversitar obligatoriu: 250 lei
- Evaluare finală nivelul 1: 250 lei
Nivelul 2 postuniversitar
Pentru verificarea situaţiei personale, accesaţi următorul link, introducând propriul CNP.
Absolvenții cursurilor de Nivelul II postuniversitar, seria 2023-2024, își pot ridica adeverințele de finalizare a acestor cursuri începând cu data de 3 iulie 2024.
Adeverințele se ridica personal pe baza actului de identitate sau pot fi ridicate de o altă persoană care are procură notarială.
PROGRAMAREA EXAMENELOR PENTRU MODULUL POSTUNIVERSITAR DE PREGĂTIRE PSIHOPEDAGOGICĂ GENERALĂ, NIVELUL II, SERIA 2023 – 2024
Didactica domeniului și dezvoltări în didactica specializării (învățământ liceal, postliceal) |
Conf. dr. Florin Frumos |
Predare portofolii pe datele de: 27 mai 2024 intre orele 16-19, sala D 217 (corp D) 28 mai 2024 intre orele 10-13, sala D 217 (corp D) 31 mai 2024 intre orele 10-12, sala D 217 (corp D) Portofoliile imprimate vor fi predate personal. |
Educaţie interculturală |
Lect. dr. Marian Andrei |
Examenul se va desfășura sâmbătă, 8 iunie 2024, în amfiteatrul A14 Intrarea în sala se va face în ordine alfabetică. Astfel: · de la A-D (inclusiv) – ora 9.00 · de la E-V – ora 10.00. |
Consiliere si orientare |
Conf. dr. Curelaru Versavia |
8 iunie 2024, ora 14 în amfiteatrul II.4 |
Proiectarea și managementul proiectelor educaționale
|
Lect. dr. Bobu Roxana |
Predare proiect pe data de 9 iunie 2024, amfiteatrul A14 Intrarea în sala se va face în ordine alfabetică. Astfel: · de la A-D (inclusiv) – ora 9.00 · de la E-V – ora 10.00. |
Psihopedagogia adolescenţilor, tinerilor şi adulţilor
|
Conf. dr. Diac Georgeta |
Examenul se va desfășura PE data de 2 iunie 2024, în două serii, în amfiteatrul A14:
Intrarea în sala de examen se va face pe baza unui act de identitate.
Evaluarea va consta într-un examen scris care presupune două probe: 1. răspunsul corect și complet la 20 de itemi de tip grilă cu câte una sau două variante de răspuns corectă/e, 2. elaborarea unui răspuns detaliat la unul dintre cei 20 de itemi de tip grilă. Nota finala va fi media aritmetică a notelor obținute la cele două probe (pentru ambele probe nota minimă trebuie să fie 5!). |
Orar Nivelul II postuniversitar, seria 2023-2024
Înscrieri la studiile de Nivelul II postuniversitare
Activitate | Perioadă |
---|---|
Persoanele care doresc factura trebuie să încheie contractul in ziua efectuării plăţii. Nu se pot face facturi la o data ulterioara. Taxa se achită numai începând cu data de 18 martie 2024 Persoanele care au promovat o parte din discipline în timpul anilor de studii vor avea stabilită valoarea taxei de şcolarizare în funcţie de disciplinele parcurse anterior. Achitarea taxei se poate face la oricare unitate BRD precizând că plata se face pentru Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi cod RO68BRDE240SV89534452400, zona: Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic cod 2210, forma de învăţământ: postuniversitar cod 06, taxa de şcolarizare cod 31 |
18 -20 martie 2024, între orele 13 – 15, Vor fi aduse in format fizic la sala D 207 (secretariat DPPD, corp D). următoarele:
|
Candidaţii sunt rugaţi să respecte cu stricteţe perioada de înscriere şi intervalul orar. Nu se pot face înscrieri in alte intervale.
Candidaţii care nu transmit aceste documente în termenul precizat pierd locul obţinut.
Vă rugăm să evitați efectuarea plăţii taxei de școlarizare prin transfer on-line, deoarece extrasele de la bănci ne sunt transmise după încheierea perioadei de înscriere, aceasta ducând la imposibilitatea validării dosarului.
Modul nivel II Master
Anul 1
Anul 2
Modul nivel II Master, anul I
Modul nivel II Master, anul I
SESIUNE SPECIALĂ DE EXAMENE pentru Studenţii beneficiari de mobilităţi Erasmus în anul universitar 2023-2024
PROFESOR |
Data, ora, sala |
Lect. dr. Marian Andrei Lucian (Educație interculturală) |
03.09.2024 ora 9 sala D303 corp D |
Lect. dr. Neculau Bogdan – Constantin |
03.09.2024 ora 14 |
Conf. dr. Curelaru Versavia (Consiliere si orientare) |
02.09.2024 ora 9 sala D303 corp D |
Lect. dr. Bobu Roxana (Proiectarea si managementul programelor educaţionale) |
03.09.2024 ora 12 Sala D206 corpul D |
Modul nivel II Master, anul II
SESIUNE SPECIALĂ DE EXAMENE pentru Studenţii beneficiari de mobilităţi Erasmus în anul universitar 2023-2024
PROFESOR |
Data, ora, sala |
Lect. dr. Marian Andrei Lucian (Educație interculturală) |
03.09.2024 ora 9 sala D303 corp D |
Lect. dr. Neculau Bogdan – Constantin |
03.09.2024 ora 14 |
Conf. dr. Curelaru Versavia (Consiliere si orientare) |
02.09.2024 ora 9 sala D303 corp D |
Lect. dr. Bobu Roxana (Proiectarea si managementul programelor educaţionale) |
03.09.2024 ora 12 Sala D206 corpul D |
Formare continuă
Program universitar de formare continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar
E-UNIVERSITARIA
Documente utile pentru seria de formare 2015
- Orarul pentru cursanţii modului III (afişat 27.07.2015)
- Orarul pentru cursanţii modulului II (afişat 3.07.2015)
- Anunţ pentru cursanţi (afişat 22.04.2015)
- Orar modul I (afişat 22.04.2015)
- Cuantumul taxei de şcolarizare (afişat 22.04.2015)
- Lista cursanţilor înscrişi (afişat 22.04.2015)
- Fişa de înscriere (afişat 22.04.2015)
- Declaraţie consimţământ (afişat 22.04.2015)
09.12.2013 | Comunicat – Formare continuă pentru învăţători şi educatori
Grade didactice
Grade didactice – gradul I
Cerere pentru amânarea depunerii lucrării metodico-ştiinţifice | |
Procedura de organizare a activităţilor de gradul I, revizuită |
Organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2024 – 2026
Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor
Pentru a afla repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor care au fost admişi la colocviul de grad didactic I, în seria 2024-2026, vă rugăm să daţi clic la acest link.
Consiliul Facultăţii va supune spre aprobare opţiunea scrisă a candidatului, în limita numărului maxim de coordonări aprobat pentru fiecare profesor coordonator, sau va desemna un alt cadrul didactic ce va coordona lucrarea metodico – ştiinţifică a candidatului admis la colocviu, având în vedere corespondenţa dintre domeniul tematic al lucrării metodico – ştiinţifice şi domeniul de competenţă al coordonatorului.
Anunţuri
Depunere de lucrări în august 2024, Gradul I, seria 2023-2025
Depunerea lucrărilor metodico-științifice, pentru seria 2023-2025, se face în perioada 21–30 august 2024, de luni până vineri, în intervalul orar 830 – 15 30.
Lucrarea depusă va fi atât în formă scrisă, legată tip carte cât şi pe suport electronic, respectiv pe CD (ataşat în lucrare), format PDF.
Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate (modelul de mai jos), pe propria răspundere a candidatului.
Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific (dat pe prima pagină a lucrării).
Ca urmare a Hotărârii BECA cu nr. 38A/13.03.2013 la depunerea lucrării de gradul I se va achita o taxă de 300 lei la orice agenție BRD.
Plata taxelor de perfecționare gradul I se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:
Numele și prenumele | Numele și prenumele candidatului |
Codul numeric personal | CNP-ul cursantului |
Banca | BRD – Groupe Société Générale |
Titular cont | Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași |
Cod IBAN | RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400 |
Cod formă de învățământ | 01 |
Cod facultate | 1341 |
Denumire taxă | Taxă depunere lucrare gradul I |
Cod taxă | 106 |
Valoare taxă | 300 lei |
Candidatul va prezenta la secretariatul D.P.P.D., la depunerea lucrării:
- copie după chitanța corespunzătoare achitării acestei taxe
- o declaraţie de acord de prelucrare a datelor personale (formularul este postat mai jos)
Documente pentru completare şi încărcare:
În conformitate cu Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin O.M. 5.561/2011, modificat şi completat prin Ordinul nr. 3129 din 01 februarie 2013 precum și prin O.M.E.N. 5397 din 14.11.2013, depunerea lucrării metodico-ştiinţifice se face în formă scrisă, legată tip carte şi pe suport electronic, respectiv pe CD, format PDF. Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate, pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că:
- lucrarea a fost elaborată personal şi aparţine în întregime candidatului;
- nu au fost folosite alte surse decât cele menţionate în bibliografie;
- nu au fost preluate texte, date sau elemente de grafică din alte lucrări sau din alte surse fără a fi citate şi fără a fi precizată sursa preluării, inclusiv în cazul în care sursa o reprezintă alte lucrări ale candidatului;
- lucrarea nu a mai fost folosită în alte contexte de examen sau de concurs.
- În cazul în care lucrarea nu este avizată pentru depunere, conducătorul ştiinţific are obligația de a preciza motivele respingerii. Candidaţii ale căror lucrări nu au fost avizate pot să depună contestaţie în termen de două zile de la data limită de depunere a lucrărilor. Contestaţiile se rezolvă în termen de trei zile de la data depunerii.
- Proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice este evaluată printr-o notă de la 10 la 1, exprimată printr-un număr întreg sau cu zecimale. Nota este acordată de conducătorul ştiinţific şi este înscrisă la finalul referatului întocmit de acesta pentru fiecare lucrare condusă. Pentru a fi acceptată la susţinere, lucrarea trebuie să primească cel puţin nota 9 (nouă) conform Art. 7 din Ordinul nr. 3.129 din 01 februarie 2013. Candidaţii care nu au primit nota minimă se consideră respinşi la examenul pentru gradul didactic I şi nu pot susţine probele următoare, respectiv inspecţia specială şi susţinerea lucrării.
În cazul candidaţilor respinşi la proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice, probele de susţinere a inspecţiei speciale şi a lucrării metodico-ştiinţifice se pot amâna, la cerere, cu un an şcolar. Ei vor putea susţine aceste probe în anul şcolar următor, cu condiţia de a obţine avizul pentru depunerea lucrării, respectiv, referatul de acceptare la susţinere a lucrării din partea conducătorului ştiinţific. Candidaţii care, după anul de amânare, nu întrunesc condiţia de avizare/acceptare la susţinere a lucrării metodico-ştiinţifice din partea conducătorului ştiinţific, se consideră respinşi la examenul pentru acordarea gradului didactic I şi se pot reînscrie pentru susţinerea examenului după trei ani şcolari, prin depunerea unui nou dosar de înscriere şi cu parcurgerea tuturor etapelor precizate în metodologie. - Candidaţii admişi la colocviul de admitere, care nu au putut elabora şi depune în termen lucrarea metodico-ştiinţifică, datorită unor motive obiective argumentate cu documente, se pot reînscrie pentru susţinerea acestei probe în anul şcolar următor, fără un nou colocviu de admitere, cu aprobarea inspectoratului şcolar. În aceste situaţii, inspectoratele şcolare vor informa universitatea cu privire la aprobarea/ neaprobarea amânării susţinerii acestei probe.
Depunere de lucrări în august 2023, Gradul I, seria 2022-2024
Depunerea lucrărilor metodico-științifice, pentru seria 2022-2024, se face în perioada 21–30 august 2023, de luni până vineri, în intervalul orar 830 – 15 30.
Lucrarea depusă va fi atât în formă scrisă, legată tip carte cât şi pe suport electronic, respectiv pe CD (ataşat în lucrare), format PDF.
Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate (modelul de mai jos), pe propria răspundere a candidatului.
Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific (dat pe prima pagină a lucrării).
Ca urmare a Hotărârii BECA cu nr. 38A/13.03.2013 la depunerea lucrării de gradul I se va achita o taxă de 150 lei la orice agenție BRD.
Plata taxelor de perfecționare gradul I se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:
Numele și prenumele | Numele și prenumele candidatului |
Codul numeric personal | CNP-ul cursantului |
Banca | BRD – Groupe Société Générale |
Titular cont | Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași |
Cod IBAN | RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400 |
Cod formă de învățământ | 01 |
Cod facultate | 1341 |
Denumire taxă | Taxă depunere lucrare gradul I |
Cod taxă | 106 |
Valoare taxă | 150 lei |
Candidatul va prezenta la secretariatul D.P.P.D., la depunerea lucrării:
- copie după chitanța corespunzătoare achitării acestei taxe
- o declaraţie de acord de prelucrare a datelor personale (formularul este postat mai jos)
Documente pentru completare şi încărcare:
Pentru mai multe detalii, daţi click.
În conformitate cu Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin O.M. 5.561/2011, modificat şi completat prin Ordinul nr. 3129 din 01 februarie 2013 precum și prin O.M.E.N. 5397 din 14.11.2013, depunerea lucrării metodico-ştiinţifice se face în formă scrisă, legată tip carte şi pe suport electronic, respectiv pe CD, format PDF. Ultima pagină a lucrării cuprinde declaraţia de autenticitate, pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că:
- lucrarea a fost elaborată personal şi aparţine în întregime candidatului;
- nu au fost folosite alte surse decât cele menţionate în bibliografie;
- nu au fost preluate texte, date sau elemente de grafică din alte lucrări sau din alte surse fără a fi citate şi fără a fi precizată sursa preluării, inclusiv în cazul în care sursa o reprezintă alte lucrări ale candidatului;
- lucrarea nu a mai fost folosită în alte contexte de examen sau de concurs.
Pentru depunerea lucrării este necesar avizul scris al conducătorului ştiinţific.
- În cazul în care lucrarea nu este avizată pentru depunere, conducătorul ştiinţific are obligația de a preciza motivele respingerii. Candidaţii ale căror lucrări nu au fost avizate pot să depună contestaţie în termen de două zile de la data limită de depunere a lucrărilor. Contestaţiile se rezolvă în termen de trei zile de la data depunerii.
- Proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice este evaluată printr-o notă de la 10 la 1, exprimată printr-un număr întreg sau cu zecimale. Nota este acordată de conducătorul ştiinţific şi este înscrisă la finalul referatului întocmit de acesta pentru fiecare lucrare condusă. Pentru a fi acceptată la susţinere, lucrarea trebuie să primească cel puţin nota 9 (nouă) conform Art. 7 din Ordinul nr. 3.129 din 01 februarie 2013. Candidaţii care nu au primit nota minimă se consideră respinşi la examenul pentru gradul didactic I şi nu pot susţine probele următoare, respectiv inspecţia specială şi susţinerea lucrării.
În cazul candidaţilor respinşi la proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice, probele de susţinere a inspecţiei speciale şi a lucrării metodico-ştiinţifice se pot amâna, la cerere, cu un an şcolar. Ei vor putea susţine aceste probe în anul şcolar următor, cu condiţia de a obţine avizul pentru depunerea lucrării, respectiv, referatul de acceptare la susţinere a lucrării din partea conducătorului ştiinţific. Candidaţii care, după anul de amânare, nu întrunesc condiţia de avizare/acceptare la susţinere a lucrării metodico-ştiinţifice din partea conducătorului ştiinţific, se consideră respinşi la examenul pentru acordarea gradului didactic I şi se pot reînscrie pentru susţinerea examenului după trei ani şcolari, prin depunerea unui nou dosar de înscriere şi cu parcurgerea tuturor etapelor precizate în metodologie. - Candidaţii admişi la colocviul de admitere, care nu au putut elabora şi depune în termen lucrarea metodico-ştiinţifică, datorită unor motive obiective argumentate cu documente, se pot reînscrie pentru susţinerea acestei probe în anul şcolar următor, fără un nou colocviu de admitere, cu aprobarea inspectoratului şcolar. În aceste situaţii, inspectoratele şcolare vor informa universitatea cu privire la aprobarea/ neaprobarea amânării susţinerii acestei probe.
Alte anunţuri
11.07.2023 | Procedura de organizare a activităţilor de gradul 1, revizuită |
16.03.2022 | Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor |
03.02.2022 | Repartizarea candidaților de la specializarea învățători/educatori la colocviul de gradul I |
18.01.2022 | Anunţ privind organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2022-2024 |
18.01.2022 | Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I |
Anunţ privind predarea lucrării
Alte anunţuri
20.07.2021 | Repartizarea pe coordonatori |
19.02.2021 | Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor |
14.01.2021 | Anunţ privind organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2021-2023 |
14.01.2021 | Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I |
20.07.2021 | Anunţ privind predarea lucrării |
20.07.2021 | Cerere acord prelucrare date cu caracter personal |
20.07.2021 | Declaraţie de autenticitate |
28.01.2020 | Repartizarea pe conducători ştiinţifici a candidaţilor |
10.01.2020 | Detalii privind organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2020-2022 |
10.01.2020 | Cereri pentru participarea la Colocviul de admitere la Gradul didactic I, sesiunea ianuarie 2020, seria 2020-2022 |
10.01.2020 | Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I |
10.01.2020 | Procedura de organizare a activităţilor de grad 1 revizuită |
- 13.07.2020 | Anunţ privind predarea lucrării
- 13.07.2020 | Cerere acord prelucrare date cu caracter personal
- 08.01.2019 | Anunţ privind organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2019 – 2021
- 08.01.2019 | Cerere pentru participarea la Colocviul de admitere la Gradul didactic I, sesiunea Februarie 2019
- 08.01.2019 | Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I
09.05.2020 | Norme privind finalizarea examenului de acordare a gradului didactic I, seria 2018-2020, prin susţinerea online a lucrării metodico-științifice |
09.07.2019 | Anunţ predare + recenzare lucrări |
09.07.2019 | Procedura de organizare a activităţilor de grad 1 revizuită |
09.07.2019 | Procedura de organizare a activităţilor de grad 1 revizuită |
-
- <!–li>
10.07.2018 | Anunţ predare + recenzare lucrări
- </li–>
- 10.07.2018 | Procedura operaţională de organizare a activităţii privind elaborarea şi depunerea lucrărilor metodico-ştiinţifice, întocmirea comisiilor şi transmiterea rezultatelor finale în vederea obţinerii gradului didactic I în învăţământul preuniversitar.
- 13.07.2018 | Model cerere prelucrare date cu caracter personal
- 13.07.2018 | Anunţ predare + recenzare lucrări
- 28.02.2017 | Propunerile privind repartizarea candidaţilor admişi la colocviul de grad didactic I, seria 2017-2019,
pe conducători ştiinţifici:
- Profesori;
- Învăţători-educatori
- 03.02.2017 | Repartizarea la colocviul de gradul I, seria 2017-2019, pentru:
- Profesori – specialitatea Psihologie;
- Profesori – specialitatea Pedagogie;
- Profesori – specialitatea Psihopedagogie specială;
- Educatori;
- Învăţători
- 15.12.2016 | Organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2017-2019
- 15.12.2016 | Fişa de înscriere la Colocviul de Gradul I, seria 2017–2019, Educatoare/Învăţători/Institutori/Profesori PIPP
- 15.12.2016 | Fişa de înscriere la Colocviul de Gradul I, seria 2017–2019, Profesor
- 15.12.2016 | Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I
- Predare-recenzare lucrări metodico-ştiinţifice (afişat 10.07.2017)
- Repartizarea candidaţilor admişi la colocviul de grad didactic I pe conducători ştiinţifici – profesori (afişat 19.02.2016)
- Repartizarea candidaţilor admişi la colocviul de grad didactic I pe conducători ştiinţifici – învăţători-educatori (actualizat 22.02.2016)
- Profesorii cu specializarea Psihologie înscrişi la colocviul de gradul I seria 2016-2018 (afişat 5.02.2016)
- Profesorii cu specializarea Pedagogie înscrişi la colocviul de gradul I seria 2016-2018 (afişat 5.02.2016)
- Profesorii cu specializarea Psihopedagogie Specială înscrişi la colocviul de gradul I seria 2016-2018 (afişat 5.02.2016)
- Învăţătorii înscrişi la colocviul de gradul I seria 2016-2018 (afişat 5.02.2016)
- Educatorii înscrişi la colocviul de gradul I seria 2016-2018 (afişat 5.02.2016)
- Organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2016-2018 (afişat 15.12.2015)
- Fişa de înscriere la Colocviul de Gradul I, seria 2016-2018, pentru:
- Educatoare/Învăţători/Institutori/Profesori PIPP;
- Profesori. (afişat 15.12.2015)
- Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I (afişat 15.12.2015)
- Depunerea lucrărilor metodico-ştiinţifice (actualizat 5.07.2016)
- Repartizarea învăţătorilor-educatorilor admişi la colocviul de grad didactic I, seria 2015-2017, pe conducători ştiinţifici (actualizat 27.03.2015)
- Repartizarea profesorilor admişi la colocviul de grad didactic I, seria 2015-2017, pe conducători ştiinţifici (actualizat 16.03.2015)
- Colocviul de admitere la gradul I, pentru profesorii având licenţa în psihologie, se desfăşoară pe data de 5 februarie 2015, ora 9 la Laboratorul de dinamica de grup. Lista candidaţilor… (afişat 4.02.2015)
- Colocviul de admitere la gradul I, pentru profesorii având licenţa în pedagogie, se desfăşoară pe data de 5 februarie 2015, ora 9 la Catedra de Pedagogie. Lista candidaţilor… (afişat 4.02.2015)
- Colocviul de admitere la gradul I, pentru profesorii având licenţa în psihopedagogie specială, se desfăşoară pe data de 5 februarie 2015, ora 9 la Laboratorul de educatie interculturală. Lista candidaţilor… (afişat 4.02.2015)
- Colocviul de admitere la gradul I, pentru învăţători-educatori: Sala D3 bis; Sala D206; Sala D309. (afişat 3.02.2015)
- Organizarea şi desfăşurarea colocviului de admitere la gradul didactic I, seria 2015-2017 (afişat 16.12.2014)
- Fişa de înscriere la Colocviul de Gradul I, seria 2015–2017, Educatoare/Învăţători/Institutori/Profesori PIPP (afişat 16.12.2014)
- Fişa de înscriere la Colocviul de Gradul I, seria 2015–2017, Profesor (afişat 16.12.2014)
- Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I, învăţători-educatori, seria 2015-2017 (afişat 16.12.2014)
- Depunerea lucrărilor metodico-ştiinţifice, pentru seria 2014-2016, se face în perioada 17–28 august 2015,
de luni până vineri, în intervalul orar 8–15:30.
Alte informaţii… (afişat 13.07.2015) - Repartizarea pe coordonatori a profesorilor care au promovat colocviul de gradul I, seria 2014-2016
(afişat 19.02.2014) - Repartizarea pe coordonatori a învăţătorilor şi educatorilor care au promovat colocviul de gradul I,
seria 2014-2016 (actualizat 17.03.2014) - Rezultatele la colocviul de gradul I, seria 2014-2016: Profesori (afişat 7.02.2014)
- Rezultatele la colocviul de gradul I, seria 2014-2016: Comisia 1;
Comisia 2; Comisia 3. (afişat 6.02.2014) - Repartizarea pe săli a profesorilor înscrişi la colocviul de gradul I, seria 2014-2016:
Catedra de Pedagogie; Laboratorul de dinamica de grup;
Laboratorul de educatie interculturală (afişat 4.02.2014) - Repartizarea pe săli a învăţătorilor şi educatorilor înscrişi la colocviul de gradul I, seria 2014-2016:
Sala D309;
Sala D3bis; Sala D301. (afişat 4.02.2014) - Profesori înscrişi la colocviul de gradul I, seria 2014-2016 (afişat 23.01.2014)
- Învăţători şi Educatori înscrişi la colocviul de gradul I, seria 2014-2016
(afişat 23.01.2014) - Anunţ colocviu grad I, seria 2014-2016 (afişat 6.12.2013)
- Fişa de înscriere la colocviul de grad I, seria 2014-2016 (afişat 6.12.2013)
- Propuneri de teme pentru colocviul de admitere la gradul
didactic I, învăţători-educatori, seria 2014-2016 (afişat 6.12.2013)
- Depunerea lucrărilor metodico-ştiinţifice, pentru seria 2013-2015, se face în perioada 19
–29 august 2014, de luni până vineri, în intervalul orar 8–15:30.
Alte informaţii… (afişat 15.07.2014) - Repartizarea pe coordonatori a profesorilor care au promovat colocviul de gradul I,
seria 2013-2015 (afişat 14.03.2013) - Repartizarea pe coordonatori a învăţătorilor şi educatorilor care au
promovat colocviul de gradul I, seria 2013-2015 (afişat 14.03.2013) - Profesorii înscrişi la colocviul de gradul I, seria 2013-2015 (afişat 22.01.2013)
- Învăţătorii şi educatorii înscrişi la colocviul de gradul I,
seria 2013-2015 (afişat 24.01.2013) - Anunţ colocviu grad I, seria 2013-2015 (afişat 19.12.2012)
- Fişa de înscriere la colocviul de grad I, seria 2013-2015 (afişat 19.12.2012)
- Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul
didactic I, învăţători-educatori, seria 2013-2015 (afişat 19.12.2012)
- Depunerea lucrărilor metodico-ştiinţifice pentru seria 2012-2014,
se face în perioada 19-29 august 2013, de luni până vineri, în intervalul orar 8-15:30.
Alte informaţii… (actualizat 24.07.2013) - Declaraţia de autenticitate (afişat 23.07.2013)
- Repartizarea pe coordonatori a profesorilor care au promovat colocviul de gradul I,
seria 2012-2014 (afişat 29.02.2012) - Repartizarea pe coordonatori a învăţătorilor şi educatorilor care au
promovat colocviul de gradul I, seria 2012-2014 (afişat 29.02.2012) - Învăţători şi Educatori înscrişi la colocviul de gradul I
seria 2012-2014 (actualizat 31.01.2012) - Profesorii înscrişi la colocviul de gradul I seria 2012-2014
(afişat 26.01.2012) - Propuneri de teme generice pentru colocviul de admitere la gradul didactic I,
seria 2012-2014, specializarea învăţători-educatori (afişat 30.11.2011) - Fisa de înscriere la Colocviul de Gradul I, seria 012-2014,
educatori/învăţători/institutori/profesori PIPP (afişat 30.11.2011) - Fisa de înscriere la Colocviul de Gradul I, seria 2012-2014, profesori (afişat 30.11.2011)
- Anunţ important! (afişat 30.11.2011)
Grade didactice – gradul II
26.08.2024 | Desfășurarea probei scrise din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024 |
18.06.2024 | Examen de acordare a Gradului Didactic II, sesiunea august 2024 |
18.06.2024 | Program desfășurare cursuri pregătire Gradul II |
18.06.2024 | Programe gradul II, candidaţi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei |
18.06.2024 | Programa de Pedagogie, gradul II, alte specialităţi decât cele ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei |
Rezultate proba orală
Desfășurarea probei orale din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024
EXAMENUL DE OBŢINERE A GRADULUI II, SESIUNEA AUGUST 2024,
PROBA DIN DATA DE 30.AUGUST.2024
Sala – ora |
Specializare candidați |
Sala D 206 – ora 8 |
– profesori de psihologie, |
Sala D 206 – ora 9 30 |
– profesori de pedagogie, |
Sala D 206 – ora 10 30 |
– educatori învățământul special, |
Sala D 206 – ora 11 |
– profesori de psihopedagogie specială, |
Sala D 316 – ora 8 |
– învăţători/învăţătoare/institutori/profesori pentru învățământul primar |
Sala D IV – ora 8 |
– învăţători/învăţătoare/institutori/profesori pentru învățământul primar |
Sala D 208 – ora 8 |
– educatori/educatoare/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar (candidații care au susţinut proba scrisa în sala II.4) |
Sala S 7 – ora 8 |
– educatori/educatoare/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar (candidații care au susţinut proba scrisa în sala I.3) |
Desfășurarea probei scrise din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024
Susținerea probei scrise din cadrul examenului de obţinere a gradului II, sesiunea august 2024, se desfășoară in următoarele săli:
Sala |
Specializare candidaților |
Sala D3 bis |
– profesori de pedagogie, psihologie, educatori învățământul special (corp D Universitate) |
Sala D 208 |
– profesori de psihopedagogie specială (corp D Universitate) |
Sala D 316 |
– învăţători/învăţătoare/institutori/profesori pentru învățământul primar (corp D Universitate) |
Amfiteatrul DIV |
– învăţători/învăţătoare/institutori/profesori pentru învățământul primar (corp D Universitate) |
Amfiteatrul II 4 |
– educatori/educatoare/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar (corp A Universitate) |
Amfiteatrul I 3 |
– educatori/educatoare/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar (corp A Universitate) |
- Intrarea în sala de examen se face pe baza cărţii de identitate (în original)precum și a dovezii de schimbare a numelui, dacă este cazul.
- Accesul candidaţilor în sala de examen este permis începând cu ora 9.
Examen de acordare a Gradului Didactic II, sesiunea august 2024
Specializările şi datele de desfăşurare a probelor:
- Profesori de Pedagogie, Psihologie şi Psihopedagogie specială:
- Proba scrisă: Metodica predării specialităţii cu abordări interdisciplinare și de creativitate: 27.08.2024
- Proba orală: Pedagogie: 30.08.2024
- Învăţători/ institutori/profesori pentru învăţământul primar:
- Proba scrisă: Metodica predării limbii şi literaturii române, metodica predării matematicii: 27.08.2024
- Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2024
- Educatoare/institutori/profesori pentru învăţământul preşcolar:
- Proba scrisă: Metodica predării limbii române şi literaturii pentru copii, metodica predării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii: 27.08.2024
- Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2024
- Învăţător / Educator în învăţământul special:
- Proba scrisă: La alegere între: Metodica predării psihopedagogiei speciale sau Metodica predării limbii şi literaturii române şi metodica predării matematicii/ Metodica predării limbii române şi literaturii pentru copii, metodica predării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii: 27.08.2024
- Proba orală: Pedagogie şi elemente de psihologie şi de sociologie educaţională: 30.08.2024
Taxa la examenul de acordare a gradului didactic II (HS nr. 6/24.11.2022)
Candidaţii sunt rugaţi să încarce în intervalul 19 – 25 august 2024 următoarele documente în format scanat, accesând următorul link: https://www.psih.uaic.ro/aplic/dppd/grd2/
- declaraţia de acord de prelucrare a datelor personale(formularul va fi încărcat pe site)
- copie după chitanța corespunzătoare achitării taxei de 300 lei.
Plata taxei de gradul II se face la orice ghișeu, din țară, al băncii BRD – Groupe Société Générale, utilizând următoarele informații:
Numele și prenumele | Numele și prenumele candidatului |
Codul numeric personal | CNP-ul candidatului |
Banca | BRD – Groupe Société Générale |
Titular cont | Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași |
Cod IBAN | RO 68 BRDE 240 SV 895 344 52400 |
Cod formă de învățământ | 01 |
Cod facultate | 1341 |
Denumire taxă | Taxă procesare dosar gradul II |
Cod taxă | 107 |
Valoare taxă | 300 lei |
În cazul în care, din diverse considerente, cadrul didactic înscris la examenul de acordare a gradului didactic II nu s-a prezentat sau nu a promovat probele acestui examen, cuantumul taxei de procesare dosar şi plata comisiilor de evaluare și contestații la examenul de acordare a gradului didactic II nu se restituie.
Program desfășurare cursuri pregătire Gradul II
Tutoriatele pentru examenul de acordare a gradului didactic II, sesiunea august 2024, vor fi ţinute în mediul online, pe o platformă dedicata şi se vor desfăşura după următorul calendar:
Specializare grad didactic II | Profesor | Specializare tutoriat | Data desfășurării tutoriatului | Link conectare |
---|---|---|---|---|
Educatori | prof. Driscu Eugenia | Romana Educatori | 08.iulie.2024, orele 8-11 | Click aici |
prof. Botezatu Vasilica Leana | Metodică Educatori | 11.iulie.2024, orele 9-12 | Click aici | |
lect. dr. Rogoz Nicoleta | Pedagogie Educatori | 9.iulie.2024, orele 12-15 | Click aici | |
lect. dr. Rogoz Nicoleta | Pedagogie Educatori | 10.iulie.2024, orele 12-15 | Click aici | |
Învățători | conf. dr. Ilie Ema | Romana Învățători | 12.iulie.2024, orele 7.45-10.45 | Click aici |
lect. dr. Hăvârneanu Geanina | Matematica Învățători | 9.iulie.2024, orele 13-16 | Click aici | |
conf. dr. Florin Frumos | Pedagogie Învățători | 9.iulie.2024, orele 16-19 | Click aici | |
conf. dr. Florin Frumos | Pedagogie Învățători | 10.iulie.2024, orele 10-13 | Click aici | |
Profesori Pedagogie | lect. dr. Samoilă Magda Elena | Pedagogie specialitate | 10.iulie.2024, orele 16-19 | Click aici |
lect. dr. Samoilă Magda Elena | Pedagogie specialitate | 11.iulie.2024, orele 16-19 | Click aici | |
Profesori PPS | prof. univ. dr. Gherguţ Alois | PPS specialitate | 11.iulie.2024, orele 10-16 | Click aici |
conf. dr. Ghiațău Roxana | Pedagogie Facultăți | 08.iulie.2024, orele 8-11 | Click aici | |
lect. dr. Onu Dida Camelia | Pedagogie Facultăți | 08.iulie.2024, orele 12-15 | Click aici | |
Profesori Psihologie | lect. dr. Marian Andrei Lucian | Psihologie specialitate | 11.iulie.2024, orele 9-15 | Click aici |
conf. dr. Ghiațău Roxana | Pedagogie Facultăți | 08.iulie.2024, orele 8-11 | Click aici | |
lect. dr. Onu Dida Camelia | Pedagogie Facultăți | 08.iulie.2024, orele 12-15 | Click aici |
18.06.2024 | Rezultate |
27.06.2023 | Examen de acordare a Gradului Didactic II, sesiunea august 2023 |
22.06.2023 | Program desfășurare cursuri pregătire Gradul II |
22.06.2023 | Programe gradul II, candidaţi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei |
22.06.2023 | Programa de Pedagogie, gradul II, alte specialităţi decât cele ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei |
01.09.2022 | Rezultate obţinute la proba orală, categoria Profesori Pedagogie, Psihologie, PPS |
01.09.2022 | Rezultate obţinute la proba orală, categoria Învăţători/Educatori |
30.08.2022 | Programarea la examenul de obţinere a gradului II, sesiunea august 2022 |
29.08.2022 | Rezultate obţinute la categoria Învăţători/Educatori |
29.08.2022 | Rezultate obţinute la categoria Profesori Pedagogie, Psihologie, PPS |
25.07.2022 | Informații despre posibilități de cazare |
24.06.2022 | Înscriere Gradul II |
22.06.2022 | Program desfășurare tutoriate |
22.06.2022 | Procedură gradul II |
22.06.2022 | Programe gradul II, candidaţi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei |
22.06.2022 | Programa de Pedagogie, gradul II, alte specialităţi decât cele ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei |
24.08.2021 | Programarea pe săli a candidaţilor la examenul de obţinere a gradului didactic II – sesiunea august 2021 |
20.07.2021 | Anunţ referitor la examenul de gradul II |
20.07.2021 | Declaraţia de acord de prelucrare a datelor personale |
20.07.2021 | Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea examenului de acordare a gradului didactic II sesiunea august 2021 |
29.06.2021 | Înscriere tutoriate Gradul II |
29.06.2021 | Programe gradul II, candidaţi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei |
28.06.2021 | Anunţ tutorial (online), proba Pedagogie, pentru candidaţii de la alte facultăţi din UAIC decât FPSE |
28.06.2021 | Programa de Pedagogie, gradul II, alte specialităţi decât cele ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei |
24.08.2020 | Liste cu candidaţii la examinarea din data de 25.08.2020 |
23.08.2020 | Programarea pe săli a candidaţilor la examenul de obţinere a gradului didactic II – sesiunea august 2020 |
23.08.2020 | Anunţ privind declaraţia pe propria răspundere referitoare la COVID |
13.07.2020 | Anunţ privind susţinerea examenului de gradul II, în sesiunea august 2020 |
29.06.2020 | Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea examenului de acordare a gradului didactic II sesiunea august 2020 |
Programarea la examenul de obţinere a gradului II
Proba din data de 29 august 2019
Nr. crt. | Specializarea | Sala |
---|---|---|
1 | Pedagogie | ora 8 sala D 3 bis |
2 | Psihologie | ora 9 sala D 3 bis |
3 | Psihopedagogie specială | ora 12 sala D 3 bis |
Nr. crt. | Specializarea | Sala |
---|---|---|
1 | învăţători / institutori/ profesori pentru învățământul primar | ora 8 sala D 301 |
2 | educatori/ institutori/ profesori pentru învățământul preșcolar | ora 8 amf. D IV |
Candidaţii care au participat la cursurile de perfecţionare pentru gradul II, desfăşurate în luna iulie, îşi pot ridica adeverinţele de participare la curs de la secretariatul DPPD. Adeverinţele se eliberează personal în baza actului de identitate.
28.08.2019 | Programarea la examenul de obţinere a gradului II |
04.07.2019 | Anunţ referitor la examenul de gradul II |
04.07.2019 | Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea examenului de acordare a gradului didactic ii sesiunea august 2019 |
04.07.2019 | Calendar cursuri perfecţionare gradul II |
28.05.2019 | Cursuri de pregătire pentru examenul de acordare a gradului didactic II în învățământ |
28.08.2018 | Programarea la examenul de obţinere a gradului II, sesiunea august 2018 |
13.07.2018 | Anunţ examen de gradul II, în sesiunea august 2018 |
13.07.2018 | Anunţ examen de gradul II, în sesiunea august 2018 |
13.07.2018 | Metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin O.M.E.N nr. 5.561/2011, modificată şi completată. |
13.07.2018 | Metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin O.M.E.N nr. 5.561/2011, modificată şi completată. |
13.07.2018 | Model cerere prelucrare date cu caracter personal |
13.07.2018 | Model cerere prelucrare date cu caracter personal |
13.07.2017 | Informaţii gradul II, august 2017, profesori |
13.07.2017 | Informaţii gradul II, august 2017, profesori |
13.07.2017 | Informaţii gradul II, august 2017, educatori |
13.07.2017 | Informaţii gradul II, august 2017, educatori |
13.07.2017 | Informaţii gradul II, august 2017, învăţători |
13.07.2017 | Informaţii gradul II, august 2017, învăţători |
13.07.2017 | Informaţii gradul II, august 2017, învăţători/educatori în învăţământul special |
13.07.2017 | Informaţii gradul II, august 2017, învăţători/educatori în învăţământul special |
15.07.2016 | Informaţii gradul II, august 2016, profesori |
15.07.2016 | Informaţii gradul II, august 2016, profesori |
15.07.2016 | Informaţii gradul II, august 2016, educatori |
15.07.2016 | Informaţii gradul II, august 2016, educatori |
15.07.2016 | Informaţii gradul II, august 2016, învăţători |
15.07.2016 | Informaţii gradul II, august 2016, învăţători |
15.07.2016 | Informaţii gradul II, august 2016, învăţători/educatori în învăţământul special |
15.07.2016 | Informaţii gradul II, august 2016, învăţători/educatori în învăţământul special |
24.08.2015 | Repartizare pe săli |
21.07.2015 | Informaţii despre taxa pentru gradul II |
21.07.2015 | Informaţii gradul II, august 2015, profesori |
21.07.2015 | Informaţii gradul II, august 2015, profesori |
21.07.2015 | Informaţii gradul II, august 2015, învăţători-educatori |
21.07.2015 | Informaţii gradul II, august 2015, învăţători-educatori |
21.07.2015 | Metodologie grad II august 2015 |
21.07.2015 | Metodologie grad II august 2015 |
19.08.2014 | Informaţii privind proba scrisă din 26 august 2014 |
19.08.2014 | Informaţii gradul II învăţători-educatori, august 2014 |
19.08.2014 | Informaţii gradul II învăţători-educatori, august 2014 |
25.07.2014 | Informaţii gradul II profesori, august 2014 |
25.07.2014 | Informaţii gradul II profesori, august 2014 |
25.07.2014 | Informaţii despre taxa pentru gradul II |
25.07.2014 | Informaţii despre taxa pentru gradul II |
25.07.2014 | Metodologie grad II august 2014 |
25.07.2014 | Metodologie grad II august 2014 |
24.07.2013 | Informaţii despre taxa pentru gradul II |
22.07.2013 | Informaţii gradul II profesori, august 2013 |
22.07.2013 | Informaţii gradul II profesori, august 2013 |
22.07.2013 | Informaţii gradul II învăţători-educatori, august 2013 |
22.07.2013 | Informaţii gradul II învăţători-educatori, august 2013 |
22.07.2013 | Metodologie grad II august 2013 |
22.07.2013 | Metodologie grad II august 2013 |
07.09.2012 | Rezultate la Gradul II, profesori, august 2012 |
07.09.2012 | Rezultate la Gradul II, profesori, august 2012 |
07.09.2012 | Rezultate la Gradul II, învăţători-educatori, august 2012 |
07.09.2012 | Rezultate la Gradul II, învăţători-educatori, august 2012 |
29.07.2012 | Informaţii gradul II profesori, august 2012 |
29.07.2012 | Informaţii gradul II profesori, august 2012 |
27.07.2012 | Informaţii gradul II învăţători-educatori, august 2012 |
27.07.2012 | Informaţii gradul II învăţători-educatori, august 2012 |
Grade didactice – Definitivat
Echivalări
Echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată conform O.M. 5553 şi O.M. 4111
04.10.2013 | Liste cu adeverinţele de echivalare a studiilor |
18.09.2013 | Rezultatele la cererile de reevaluare |
03.09.2013 | Rezultatele echivalărilor |
Proiecte
Contact
Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi,
Corp D, Camera D207 | Str. Toma Cozma nr. 3, Iaşi, cod 700554
+40-232-201290; | +40-232-216324
secretariatdppd@uaic.ro
Şcoala Doctorală
Conducerea Şcolii Doctorale
Școala doctorală de Psihologie și Științe ale Educației este organizată ca Departament distinct al Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, cu regulamente și structuri proprii de conducere și este condusă de Consiliul Școlii Doctorale din care fac parte:
Directorul Școlii Doctorale (DSD)
- prof. univ. dr. Ticu CONSTANTIN
Membrii Consiliul Școlii Doctorale (CSD)
- conf.univ.dr. habil. Cornelia MĂIREAN
- prof. univ. dr. habil. Mariana MOMANU
- prof. univ. dr. habil. Nicoleta Laura POPA
- prof. univ. dr. Romiță IUCU
- prof. univ. dr. Petru CURŞEU
- prof. univ. dr. George DRĂGOI
- drd. Elena Gabriela NICUTA
- drd. Ioana Bianca PITIRUT
Decizii ale Consiliului Școlii Doctorale
Domenii de studii
Școala doctorală de Psihologie și Științe ale Educației organizează studii universitare de doctorat în două domenii – PSIHOLOGIE și ȘTIINȚE ALE EDUCAȚIEI – în cadrul școlii activând un număr de 20 conducători de doctorat, aparținând celor două domenii de studii.
Secretariat
Program de lucru cu publiculLUNI-MIERCURI şi VINERI: JOI: PAUZA DE MASĂ: |
Pentru a fi bine informaţi despre ceea ce vă interesează, trebuie să luaţi în considerare următoarele precizări:
|
Georgiana Ionela SIMINICEANU Responsabil:
0232-201028 | georgiana.siminiceanu@uaic.ro |
|
|
|
|
Diana-Lavinia BUMBARU Responsabil:
0232-201028 | diana.bumbaru@uaic.ro |
Administrativ
0232-20 1300
gratiela@uaic.ro
asf.psihologie@uaic.ro
0232-201028
cristina.cantia@uaic.ro
0232-20 1102 int. 2581
it.fpse@uaic.ro
adrian.istrimschi@uaic.ro
0232-20 1102 int. 2298
it.fpse@uaic.ro
adrian.plesescu@uaic.ro
In memoriam
George Văideanu |
Andrei Cosmovici |
Adrian Neculau |
||
Constantin Logofătu |
Stela Teodorescu |
Tiberiu Prună |